Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia Corolla Verso 177 km

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne / Ogólne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asior76




Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:45, 2009_09_19    Temat postu: wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia Corolla Verso 177 km

Witam,
proszę o pomoc. Mam Corolle Verso 2005r. 2.2d 177 KM d-cat, przebieg 95000km. Na początku sierpnia zapaliła się kontrolka od temperatury na czerwono, sprawdziłem na miejscu, okazało się mało płynu chłodniczego. Po jego dolaniu mechanik stwierdził za wysokie cisnienie w układzie chłodniczym, ponieważ już po uruchomieniu zimnego silnika wąż aż pęczniał. Podejrzenie uszkodzona uszczelka, co w serwisie potwierdzili. Nikt nie podał jednoznacznej przyczyny awarii - wada fabryczna lub przegżanie silnika. Naprawiłem awarię oczywiście nie w serwicie (auto po gwaracji, koszty w serwicie 5 tys. zł) Po naprawie zrobiłem 2 tys km i wg mnie ciśnienie na wężu jest znów wysokie, ale nie pęcznieje zaraz po uruchomieniu zimnego silnika. Po zrobieniu kilkunastu kilometrów przy agresywnej jeździe wąż jest twardy ale daje się swobodnie nacisnąć. Płynu nie ubywa w zbiorniku. Po godzinnym przestoju ciśnienie opada.
Moje pytanie: czy w tych silnikach tak ma być (wcześniej nie kontrolowałem ciśnienia na wężu...)
Jestem umówiony ze "specjalistą" od problemu w przyszłym tygodniu, ale może ktoś mi coś mądrego podpowie. Mam tylko nadzieję, że poprzednia awaria została prawidłowo naprawiona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gimak
Street Racer



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:19, 2009_09_19    Temat postu:

Typowy przykład nieodpowietrzonego układu. Pęcherz powietrza ogrzany chce zwiększyć swoją objętość, ale nie może (ograniczony objętością układu) więc powoduje wzrost ciśnienia w układzie. Oprócz tego warto sprawdzić zawór ciśnieniowy (bezpieczeństwa) w korku na chłodnicy lub na zbiorniku wyrównawczym jeżeli pracuje jako ciśnieniowy ( nie wiem jak wygląda układ chłodzenia w tym samochodzie). Węże nie powinny puchnąć.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gimak dnia Sob 15:19, 2009_09_19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asior76




Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:13, 2009_09_19    Temat postu:

Dziękuję za info. Proszę o informację jak odpowietrza się układ i czy jest skomplikowne. Na zbiorniku wyrównawczym jest korek cisnieniowy a obok wężyk którym powinna ubywać nadmierna ilość płynu. Czytałem już, że korek może byc przyczyną takiech zachowania układu. Jak go sprawdzić?

I jeszcze jedno. W francuzach jest podobno jakiś dodatkowy zaworek do odpowietrzenia. Czy w tej toyocie też jest coś takiego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gimak
Street Racer



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:17, 2009_09_19    Temat postu:

Ja mam corolle 1.4 vvti. W moim wg pracownika ASO nie ma dodatkowych punktów odpowietrzenia układu - niby sam się odpowietrza. Nie mam manuala traktującego na ten temat, więc nie mogę tej informacji zweryfikować. U mnie po spuszczeniu płynu z układu i ponownym napełnieniu do Max, po dwóch dniach poziom spadł do Min, po uzupełnieniu już poziom się trzyma. Węże na gorąco są u mnie dużo twardsze w stosunku do zimnych - może to być powodowane tym, że zbiornik wyrównawczy jest bezciśnieniowy jest odcięty korkiem na chłodnicy i wtedy w układzie nie ma poduszki powietrznej, która przyjęła zwiększenie (małe, ale jednak) objętości płynu związane ze wzrostem jego temperatury i idzie to w węże. Przy zbiorniku ciśnieniowym w którym jest poduszka powietrzna, która powinna spełniać rolę buforu dla zwiększonej objętości cieczy z tytułu wzrostu jej temperatury i wzrost twardości powinien być niewielki. U mnie zawór ciśnieniowy jest w korku na chłodnicy.
Jak taki korek sprawdzić. Podać na niego ciśnienie powietrza od strony płynu i przy pewnej wartości tego ciśnienia korek (zawór bezpieczeństwa) powinien zacząć przepuszczać - przy jakiej wartości tego nie wiem. W tym korku jest jeszcze jeden zawór, przez który wyrównuje się z atmosferycznym podciśnienie w zbiorniku wyrównawczym lub w układzie, jeżeli ten korek jest na chłodnicy (jeżeli takie podciśnienie wystąpi).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asior76




Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:01, 2009_09_22    Temat postu:

Jak wcześniej pisałem, byłem u specjalisty od układów chłodzenia. Sprawdził czy w płynie chłodniczym nie ma dwutlenku węgla (CO2), no i nie ma a to wg niego oznacza, że głowica jest OK, nie ma przedmuchów. Kamień z serca mi spadł. Co do węży które twardnieja pod wpływem wzrostu temperatury to powiedział, że są to normalne objawy, ponieważ układ chłodzenia w tym (i nie tylko w tym) silniku tak pracuje. Pod wpływem wzrostu temperatury silnika wzrasta nieco ciśnienie w układzie i dlatego twardnieją węże. Stwierdził także, że korek cisnieniowy jest OK. Płynu nie ubywa.
To tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne / Ogólne... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin