Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

klima w e11

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaroo




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-w

PostWysłany: Pią 22:05, 2009_05_01    Temat postu: klima w e11

witajcie,

Mam problem z klimą w corolli e11 - po włączeniu przycisku AC pali się w na kokpicie dioda, bezpieczniki i przekaźniki są ok, a sprzęgło klimy nie zaskakuje i nie działa w efekcie. Czy ktoś z Was ma może instrukcję instalacji elektrycznej? Ja niestety mam tylko książkę obsługi niemiecką, gdzie poza schematami bezpieczników nic nie ma ...

A może ktoś z Was też miał podobny problem?

pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:22, 2009_05_01    Temat postu:

Sprawdz podstawowa rzecz,odkrec ktorakolwiek z zaslepek do nabijania klimy i wcisnij zawór w srodku, jak bedzie lecial ostro czynnik chlodzacy z zaworu tzn ze gaz jest, ale jesli tylko poleci troche i koniec tzn ze nie ma czynnika. A bez odpowiedniego cisnienia kompresor klimy tez nie zalaczy sie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaroo




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-w

PostWysłany: Pią 22:37, 2009_05_01    Temat postu:

dzięki wielkie za odpowiedź. Tego nie sprawdziłem, a rzeczywiście to podstawa. Orientujesz się może w którym miejscu te zaślepki się mogą znajdować, albo przynajmniej jak wyglądają. Gdzie jest urządzenie w silniku wiem, tylko nie chcę nic popsuć przez własną niewiedzę ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:46, 2009_05_01    Temat postu:

jak otworzysz klape to na aluminiowych przewodach od klimy beda zaworki po jednej sztuce na wezu, czyki beda tylko dwa, powinny byc na nich plastikowe zaslepki zakrecane z oznaczeniem na jednej L a na drugiej H czyli Low i High, odkrec zaslepke wez srubokret ciut sie odsuń i tak jakbys spuszczal powietrze z kola od roweru:) tam jest taki sam zaworek jak w wetlu;) To jest taka metoda....moze nie metoda, bardziej partyzantka;) ale trzeba sprawdzic czy jakies cisnienie tam jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaroo




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-w

PostWysłany: Pią 22:51, 2009_05_01    Temat postu:

super, zaraz zejdę do garażu sprawdzić. Bardzo Ci dziękuję za poradę ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:52, 2009_05_01    Temat postu:

daj znac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaroo




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-w

PostWysłany: Pią 23:14, 2009_05_01    Temat postu:

sprawdziłem i ... rzeczywiście miałeś rację - po wciśnięciu wentyla usłyszałem minimalny syk spowodowany wydostaniem się absolutnej resztki czynnika, więc tu leżał problem. Mam nadzieję, że próby uruchomienia klimy przy braku czynnika nie spowodowały żadnego uszkodzenia mechanicznego ... :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:24, 2009_05_01    Temat postu:

Nie dlatego ze on nawet nia załączy kompresora bez minimalnego cisnienia, teraz szukaj kogos taniego zeby nabił czynnik R134 wraz z barwnikiem aby zweryfikowac wyciek. No chyba ze nie regenerowałes czynnika długi czas. W ASO jakies 200zeta;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaroo




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-w

PostWysłany: Pią 23:26, 2009_05_01    Temat postu:

czynnik uzupełniałem rok temu - zrobiłem pełen przegląd klimy - nabijanie, odgrzybianie, testy etc ;) Fakt faktem, całe poprzednie lato nie wyłączałem klimy, więc rzeczywiście mogło pójść ... :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_rav4-X
Street Racer



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:09, 2009_05_04    Temat postu:

To że nie wyłączałeś klimy, nie ma szczególnego znaczenia... możesz mieć wyciek, raczej po jednym sezonie nie wysiada tak klima.
Po zimie warto zawsze warto zwrócić uwagę jak chłodzi klima i jeśli zauważalnie słabo lub wcale to albo sprawdzić czy nie ma wycieku, albo po prostu uzupełnić.

Podobno w zimie też warto od czasu do czasu włączyć klime... na krótko. Na pewno nie zaszkodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaroo




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-w

PostWysłany: Wto 22:53, 2009_05_05    Temat postu:

Hmmm, rok temu napełniałem "pod korek", więc zdziwiło mnie, że teraz już jest pusto ... w zimie włączyłem ze 3 razy, żeby przedmuchać zawory - zgodnie z zaleceniami wyczytanymi w necie. Ile kosztuje dodatkowa weryfikacja wystąpienia wycieku? I na czym to polega w serwisie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:18, 2009_05_05    Temat postu:

Czynnik zostaje uzupelniony ponownie ale z dodatkiem barwnika, tam gdzie jest wyciek bedzie widac przy pomocy lampki UV i okularów, taki specjalny sprzet. Wiem ze w ASO regenracja czynnika jakies 190-200zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin