Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Avensis D4D 2008 20.000 km - spadek przyspieszenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
giepe82




Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:08, 2009_05_08    Temat postu: Avensis D4D 2008 20.000 km - spadek przyspieszenia

Witam,

Jestem użytkownikiem Avensisa 2.0 D4D, model 2008, z pzebiegiem 20.200 km.

Jakieś 1000 km temu zauważyłem, że na 2 i 3 biegu (być może i na wyższych też, ale jest to mniej odczuwalne) słabiej "się zbiera", a konkretniej w przedziale pomiędzy 1600 a 3200 obrotów. Wrażenie, jakby po osiągnięciu pułapu 1600 obrotów silnikowi dorzucono dodatkowe obciążenie (coś a la zablokowanie dopływu większej dawki).

Raz po raz sytuacja wraca do normy po restarcie silnika.

Nie ma znaczenia, czy z napędem AC, czy nie. Filtry są ok (czyste). Paliwko wyłącznie z BP lub Statoil.

Na pompie CR jest elektrozawór, który decyduje o ilości paliwa wtłoczonego do komory pompowania CR. Podobno może się przycinać, prawda to?

Czy ponowne przeprogramowanie ECU silnika może coś pomóc? Może ECU pogubił jakieś wartości dotyczące sterowania układem CR.

Czy ktoś spotkał się z podobnym tematem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:19, 2009_05_08    Temat postu:

Miales juz przeprogramowany komp??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
giepe82




Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:27, 2009_05_08    Temat postu:

Jeszcze nie był przeprogramowywany.

Jeden ze znajomych, przy podobnych objawach, zakwilifikował się w ASO na programowanko. Podobno pomogło.

Ogólnie, sprawa jest gwarancyjna, bo autko było kupione w Polsce w ASO. Nie mniej jednak chciałem podpytać forumowiczów, bo ASO lubią uskuteczniać szeroko pojętą ściemę...

Spadki przyspieszenia już raz przeżyłem, ale poprzednim razem zsunął się wężyk nadciśnienia starującego zaworem sprężarki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_rav4-X
Street Racer



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:44, 2009_05_09    Temat postu:

Proponuję najpierw wyczerpać wszystkie możliwości gwarancyjne.. w zasadzie nie obciążaj sobie tym niepotrzebnie głowy. Przede wszystkim to przeprogramowanie.
"a ściemnianie" - Owszem... dlatego monitoruj to co do powiedzienia mają w ASO i co mają zamiar robić - ich obowiązkiem jest informować Ciebie co stwierdzili i będzie działo się z Twoim autem... auto MA ŚMIGAĆ więc nie odbieraj "przyjemności" główkowania nad problemem ASO.

Z tego co piszesz... to przyczyna ewidentnie związana jest z czymś co współpracuje z turbiną... choć zakres możliwości przyczyn jest spory... bez dotknięcia i posłuchania to trudno będzie postawić waściwą diagnozę. Dlatego trzeba zaczynając od najprostrzych eliminować możliwe przyczyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karabus




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:44, 2009_05_12    Temat postu: mam podobny kłopot

Mam podobny kłopot z silnikiem D4D w Ave Verso 2001 rok z tym, że między 3 a 3,5 tys obrotów, poprostu dławi się i nie chce jechać... w ASO Radom podłączenie komputera wyjaśniło - spadek ciśnienia. Wyminili zawory ciśnienie - nic, przepływomierz - nic etc.
Pewna złota rączka poradziła mi, że szfankuje w tych silnikach tzw zaworek ECO spełniający wymogi EURO. Po odłączeniu go problem ustapił.
Coś generalnie jest nie tak z oprogramowaniem w tych silnikach D4D.
Teraz myslę o benzynie 2.0 VVTI...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin