Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Carina E - Problem z zapłonem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
astronom




Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:35, 2010_11_20    Temat postu: Carina E - Problem z zapłonem

Witam , mam problem z odpalaniem (Carina E 97r 4AFE - bez Lean Burn)
Dzieje się to bardzo nieregularnie i niezależnie od temperatury otoczenia.
Sytuacja wygląda następująco; od roku zdarza mi się że silnik nie chce zapalić , kręcę rozrusznikiem i po około 10-12 sekundach gdy silnik już zaskoczy jego obroty są tak niskie że gaśnie lub dopiero po chwili "rozkręca się" do nominalnych.
Po 30 sekundach wszystko wraca do normy - silnik pracuje równo i po nagrzaniu osiąga około 700 obr/min.
Jak już wcześniej pisałem dzieje się to bardzo nieregularnie , zdarza się że odpala normalnie przez jeden lub dwa miesiące a czasami sytuacja taka występuje co drugi - trzeci dzień niezależnie od pory roku.
Nie ma na to żadnej reguły , trudno zdiagnozować bo przy mechaniku jak na złość efekt ten nie wystąpił.
Dodam jeszcze że odkąd stałem się właścicielem tego auta nigdy nie odpalało "na dotyk" - w normalnej sytuacji zapłon następuje po 4-5 obrotach rozrusznika co również pozostawia pewien niesmak.
Nie wiem czy jest to normalne dla Cariny E , nie miałem porównania z innym egzemplarzem.
Wymieniony akumulator , wtryski , świece , kopułka , palec , silniczek krokowy oraz czyszczona przepustnica.
Nie wiem natomiast kiedy i czy w ogóle był wymieniany filtr paliwa.
Proszę wszystkich obeznanych z tematem o poradę , Carina jest moim "oczkiem w głowie" i problem ten straszliwie mnie irytuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu$




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:51, 2010_11_21    Temat postu:

ja polecam podjechanie autem na "burzę mózgu" (komputer) i sprawdzenie czy nie ma jakiegoś błędu. Możliwe że masz czujnik temperatury do wymiany. Gdy silnik jest zimny i próbujesz go odpalić czujnik zawyża temperaturę silnika przez co komputer wyłącza ssanie i stąd mogą być te problemy z odpalaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robak
Street Racer



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:49, 2010_11_22    Temat postu:

luzy zaworowe sprawdzales??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
astronom




Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:51, 2010_11_23    Temat postu:

Luzy zaworowe nie były sprawdzane , czy właśnie one mogłyby powodować sporadyczne i nieregularne problemy z zapłonem ?
Miał ktoś podobną sytuację ?
Dodam też że silnik praktycznie nie bierze oleju (Mobil 10W40)
Zastanawia mnie również kwestia dotycząca spalania , w trasie poniżej 6 litrów , uważam to za bardzo dobry wynik , jednak przy dojazdach do pracy ( 4 km w jedną stronę ) łyka nawet około 13 litrów na setkę ( silnik 1.6 )
Mechanik twierdzi że to normalne przy takich krótkich odcinkach , co o tym sądzicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu$




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:28, 2010_11_23    Temat postu:

co do krótkich odcinków to możliwe że takie spalanie jest normą szczególnie przy dzisiejszych temperaturach. U mnie spalanie w mieście do 80 km/h i przy codziennym dojeździe do pracy 3,5km wynosi jakieś 8-8,3 litra tylko że ja mam 2.0 diesla :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
booster666




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:32, 2011_02_24    Temat postu:

A najprościej spradzisz błędy kompa zwierając 2 piny w złączu pod maska.
Przekręcasz kluczyk i masz kody wyświetlane za pomocą check na liczniku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin