Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ciągły sygnał dźwiękowy przy włączonym 4x4 w Rav4 III

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
killer1




Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:33, 2010_12_05    Temat postu: ciągły sygnał dźwiękowy przy włączonym 4x4 w Rav4 III

witam koleżeństwo:)
posiadam rav4 III 2.0 VVT z 2006 r. i jako że zima daje nam ostro popalić korzystałem w czasie ostatnich opadów śniegu z dobrodziejstwa 4x4. musze powiedzieć że jestem bardzo rozczarowany zarówno działaniem dołączanego napędu (przy próbie wprowadzenie auta w poślizg kontrolowany nie poczułem reakcji dołączanego napędu i obróciło mi auto) oraz działaniem zapiętego na stałe napędu 4x4 (oczywiście do 40 km/h). przy wykonywaniu gwałtownych manewrów kierownicą na tzw. kopanym śniegu zalegającym ulice usłyszałem ciągły sygnał dźwiekowy. zazwyczaj taki dźwięk wskazuje na jakąś awarie:( była to jednorazowa sytuacja, ale wzbudziła mój niepokój.
do tej pory użytkowałem audii z napędem quattro (torsen) i mimo iż wiem że działanie sprzęgła wiskotycznego różni sie stanowczo od tosena to porównując zachowanie obu samochodów w identycznych warunkach musze powiedzieć, że toyota, niestety, nie daje mi najminiejszego poczucia że wspomaga mnie w ciezkich warunkach napęd 4x4 (w audi w przypadku poślizgu napęd wyraźnie prostuje auto przy okazji wystrzeliwując je do przodu co ewidentnie jest zasługą przekazania większości mocy na uslizgujący sie tył, przy próbie wprowadzenia auta w poślizg kontrolowany samochód wyraźnie zostaje wyhamowany w trakcie próby obrotu).
wiem, że temacie napędu sporo tutaj już pisano, ale byłbym wdzięczny Wam za opinie o co chodzi z tym sygnałem dźwiekowym w opisanej powyżej przeze mnie sytuacji (zastanawiam się czy nie jest sygnał informujący że napęd przy "wiskozie" nie daje już rady i że nie należy go forsować nadal albo jest to dźwiek systemu stabilizacji toru jazdy - niestety nie zdążyłem zauważyć na desce czy miga jakiś sygnalizator, konsentrowałem sie na weryfikacji warunków na drodze, prędkość z jaką jechałem to jakieś 25-35 km/h).
dodam, że nie czuje różnicy w prowadzeniu pomiędzy uśpionym napędem i załączonym na stałe, a już na pewno go nie słyszę po załączeniu (vide opinie kolegów z innego tematu tu na forum o głośniejszych odgłosach podczas jazdy na zapiętym 4x4) ani nie czuje różnicy w prowadzeniu gdy jade na włączonym 4x4 (samochód został kupiony u dealera, ma przebieg 55 tys km i jest serwisowany wyłącznie w ASO). pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_rav4-X
Street Racer



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:29, 2010_12_23    Temat postu:

już kiedyś pisałem... o 4WD a nie 4x4.
kontrola trakcji,ESP (Lampka sygnalizacyjna poślizgu)... ma sygnał ciągły pulsujący
zachęcam do poczytania instrukcji.. warto poznać swoje auto, zalecenia i uwagi tam opisane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
killer1




Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:35, 2011_01_09    Temat postu:

Dzięki za info Krzysiek:) dopytałem w ASO i potwierdzono mi, że faktycznie przy aktywowaniu podczas jazdy kontroli trakcji pojawia sie sygnał dźwiękowy. podczas opisywanego przeze mnie zdarzenia skupiałem sie na warunkach drogowych i nie zerknąłem na deske stąd umknoł mojej uwadze komunikat, a usłyszałem jedynie sygnał. tego typu informacje dla kierowcy że system kontruje auto jest nowum ponieważ w samochodach jakimi do tej jeździłem działanie kontroli trakcji sygnalizowane było jedynie migajacą kontrolką, a jakikolwiek ciągły sygnał oznaczał awarie:) teraz już wiem, że w RAV-ce jest inaczej. jeszcze raz danke:)
co do samej nomenklatury to osobiście nie czepiałbym się oznaczenia 4x4 ponieważ dot. on zunifikowanej nazwy pojazdów gdzie bez względu na mechanizm istnieje możliwość pracy 4 kół na raz. a żeby nie podgrzewać sztucznie atmosfery;) polecam źródło na bazie którego wyrażam w/w opinie - [link widoczny dla zalogowanych] . moim zdaniem dogłębnie określono w nim że technologie działania 4x4 mają różne nazwy, ale popularnie o autach mających możliwośc napędu na obie osie mówi się że mają napęd 4x4, 4WD czy AWD:)
pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin