Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Coś puka, stuka, wali ....

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GTC_kidboy




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:00, 2009_09_13    Temat postu: Coś puka, stuka, wali ....

Panowie mam problem od jakiegoś czasu w moim autko słychać jakieś pukania, stukania, można wręcz powiedzieć ze wali i to ostro z tyłu. Miałem wymieniane z tyłu łożyska ( z piasta) z oby dwu stron, tarcze i klocki. Kiedy jade po płaskiej powierzchni nic nie stuka, nie puka jazda zaczyna się dopiero kiedy wjadę na jakieś koleiny i wali z tyłu po stronie kierowcy. Byłem w 2-óch serwisach sprawdzili cale zawieszenie na jakiś tam maszynach co wytrzęsło autko na wszystkie strony, sprawdzane było także "ręcznie" i nic nie znaleźli w zawieszeniu wszystko jest "twarde". Sprawdzili także czy tłumik to może być okazało się ze jest wszystko ok. Natomiast wspomnieli coś o amortyzatorach.... ;/ i nie wiem czy to może być to z tego co patrzałem to amorki nie ciekną dokręciłem je ale nadal to samo. Nie wiem co mam robić, prosił bym o pomoc. Dziękuje :D

P.S
Mialem wyciągnięte kolo zapasowe, wszystko co mogło być luźne w bagażniku i ciągle to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gimak
Street Racer



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:32, 2009_09_13    Temat postu:

Jak wspomnieli o amorytyzatorach, sprawdź czy nie masz urwanego tłoczyska amortyzatora od uchwytu do mocowania do karoserii, ale to powinno wyjść na trzęsawce. Mnie w megance w tylnim prawym amortyzatorze się to przytrafiło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GTC_kidboy




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:47, 2009_09_13    Temat postu:

Szczeze powiedziawszy nie wiem czy to amorki bo jak wjade na jakies nie rownosci to slychac jakby cala belka z tyłu walila ;/ . Nie wiem nie mam pojecia. Z drugiej strony jezdzenie od serwisu do serwisu czy tez od mechanika do mechanika pochlania sporo kasy ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gimak
Street Racer



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:15, 2009_09_13    Temat postu:

Ja, dotychczas raczej mam to szczęście, że jadę do serwisu-warsztatu potwierdzić moją przypuszczalną diagnozę i ewentualnie usunąć usterkę.
GTC_kidboy napisał:
nie wiem czy to amorki bo jak wjade na jakies nie rownosci to slychac jakby cala belka z tyłu walila..

U mnie efekty akustyczne były dokładnie takie same. Pojechałem do warsztatu, że coś z amortyzatorem jest nie tak (myślałem że jest poluzowany). Gość zajrzał i od razu powiedział - urwany amortyzator. Po wykręceniu rozpadł się na dwie części. Wcześniej tego nie było widać, bo w kupie to trzymała osłona tłoczyska. Gdyby nie ona to urwane tłoczysko mogłoby dobrze narozrabiać (porobić dziury w nakolu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GTC_kidboy




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:13, 2009_09_13    Temat postu:

Dzieki za info juz jestem umuwiony na wtorek w serwisie i powiem zeby zerkneli na te amorki ;] gorzej bedzie jak to nie bedzie to ;/ ale tym bede sie martwil puzniej hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GTC_kidboy




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:10, 2009_09_15    Temat postu:

Witam ponownie i już wiem konkretnie co to jest ze tak puka, nie są to amorki z tyłu lecz " tuleja przy zwrotnicy na drążku z regulacją zbieżności" podczas sprawdzania stanu zawieszenia okazalo sie ze wlasnie to co napisalem powyzej jest do wymiany i dlatego tak wali podczas jazdy po nierównym terenie. W stacji diagnostycznej powiedziano mi ze niemaja mozliwosci sprowadzenia tej czesci i ze pozostaje mi jedyne wyjscie to udac sie do serwisu Toyoty... Panowie pomóżcie naprawde nie ma zadnej opcji zeby kupic to w jakims innym sklepie??? Czy naprawde bed ezmusozny pojechac do serwisu Toyoty i zostawic pare stówek ... ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robak
Street Racer



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:18, 2009_09_16    Temat postu:

sa do dostania same tulejki oczywiscie nie w toyocie... ewentualnie mozesz sprobowac cale te drazki znalezc w zamienniku do niektorych modeli wystepuja nie wiem czy do twojego (jaki masz samochod?). w stacji diagnostycznej dobrze ci powiedzieli bo nie ma mozliwosci sprawdzenia tego na szarpakach tylko recznie a oni tego nie robia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GTC_kidboy




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:14, 2009_09_16    Temat postu:

jezeli chodzi o auto to toyota corolla E11 rok produkcji maj.2001 a silnik to 2,0 d4d... w sumie sie ucieszylem kiedy powiedzieli ze to nie sa amorki bo jak sie dowiadywalem to dobre amorki japonskiej produkcji to koszt okolo 230 zl/szt. a taka tulejka lub calosc tzn z tym drazkiem mam nadzieje ze nie wyniesie mnie az okolo 600 zl ;/ tylko jezeli faktycznie sie potwierdzi ze nie bedzie opcji kupna w zadnym sklepie to niestety bede zmuszony udac sie do serwisu toyoty co wiadomo laczy sie z duzym wydatkiem.... no nic w piatek mam troche luzniejszy dzionek wiec pojezdze po sklepach w moim miesci i popytam moze akurat cos sie uda zaltwic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GTC_kidboy




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:36, 2009_09_24    Temat postu:

Witam problem został juz usuniety mianowicie zostal wymieniony drazek kierowniczy na lewym tylnim kole poniewaz tam jest taka tuleja i ona byla luzna dlatego tak walilo. Po wymianie ustawili zbieznosc i wszytsko gra i buczy tak jak powinno hehehe . Dzieki za porady panowie aha cena drazka 150 zl wymiana + zbieznosc 100 zl czyli calosc uslugi 250 zl . pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gimak
Street Racer



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:12, 2009_09_24    Temat postu:

Mogę się mylić, ale jedno mi w tym nie pasuje:
GTC_kidboy napisał:
zostal wymieniony drazek kierowniczy na lewym tylnim kole

nie spotkałem się z pojęciem drążka kierowniczego z tyłem, chyba że kierowanie odbywa się za pomocą tylnich kół.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 909
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:31, 2009_09_24    Temat postu:

to nie jest drazek kierowniczy tylko wachacz poprzeczny z regulacja zbieznosci koł tylnych;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GTC_kidboy




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:14, 2009_09_25    Temat postu:

kolego zapewne masz racje ;] nie wiem ja sie nie znam na tym. poprostu napisalem co bylo zrobione zeby innym wrazie czego bylo lzej.... ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin