Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Diagnostyka Toyota Carina E

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:17, 2009_05_24    Temat postu: Diagnostyka Toyota Carina E

Witam wszystkich.

Od ponad pół roku jestem w posiadaniu toyoty cariny E jak w podpisie.
poza wymiana oleju, pasków i szczęk hamulcowych z tyłu i klocków z przodu, mojej japoneczki nie dręczą żadne inne dolegliwości oprócz dwóch, jedną jest piszczący niemiłosiernie pasek wspomagania przy skręceniu kierownicą maksymalnie w którąkolwiek stronę, nie wiem dlaczego piszczy, luźny nie jest, może sie jakoś blokuje pompa? a druga dolegliwość to świecąca kontrolka diagnostyki silnika. Kolega mechanik spawał mi łtumik, odłączył wcześniej aku, i sonde lambda wyjął z kolektora a to z racji tego że urwał sie kolektor nieco powyżej tej sondy i on to spawał. i od tej pory kontrolka diagnostyki zapala sie po przekręceniu kluczyka, po odpaleniu silnika gaśnie ale po paru sekundach znów sie zapala i świeci. Silnik działa w trybie awaryjnym chyba bo zauważyłem znacznie zwiększone zużycie paliwa (jeżdzę tylko na benzynie, gazu nie było, nie ma i nie będzie). Jak mam pomóc mojej japoneczce odzyskać pełnię zdrowia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:43, 2009_05_25    Temat postu:

No i wyjaśniło się co też dolega mojej toyce, dobrze że żółci wymyślili że można sobie samemu autko zdiagnozować. Małe zwarcie w gniazdku diagnostycznym i uważna obserwacja kontrolki dała odpowiedź na pytanie.
Winną całego zamieszania jest nikt inny tylko SONDA LAMBDA. Kwalifikuje się do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:01, 2009_05_25    Temat postu:

Masz jeszcze złącze stare i mozesz sobie zdiagnozowac;) Z OBD trzeba by było zapłacic;) Zakup sobie ksiażke do cariny tam masz wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:01, 2009_07_30    Temat postu:

Chciałem wątek odświeżyć bo okazuje się że problem z moim autkiem tkwi nieco głębiej dlatego przychodzę do Was - znających każdą śrubkę w toyotkach po poradę.

Wspomniałem już o problemie z lambdą. Wymieniłem to ustrojstwo z niewielkimi problemami gdyż nie łatwo dostać taką sondę przynajmniej w moim regionie.

Po włożeniu drugiej sondy (używanej bo cena nowej przyprawić może o zawał kogoś o takiej zasobności portfela jak ja) autko zachowuje się co najmniej dziwnie:

na zimnym silniku jest ok ale wystarczy przejechać około 10 km (czasem 7 czasem 15) więc rozbieżności są duże w zależności od stylu jazdy przy bardziej dynamicznej wystarcza krótszy dystans i zapala się moja ulubiona od niedawna kontrolka w kolorze pomarańczowym sygnalizująca problem z silnikiem. Po zatrzymaniu samochodu i przeprowadzeniu autodiagnostyki (zwarcie pinów E1 i TE1 w złączu diagnostycznym i uważna obserwacja kontrolki) wskazanie jest jedno - SONDA LAMBDA.

Ale o dziwo, wystarczy wyłączyć silnik, zapłon i uruchomić silnik od nowa a problem znika, na jakiś czas. Potem znów się pojawia. Im cieplejszy silnik i im więcej km przejechane od chwili pierwszego uruchomienia tym problem występuje częściej.

Ciekawą rzeczą jest fakt, że na innych sondach jest ten sam problem, przez moje ręce przewinęło się ich już ze sześć.

A jeszcze ciekawsze jest to że miernik uniwersalny podłączony do styków sondy na uruchomionym silniku pokazuje ODWRÓCONY SYGNAŁ! czyli w momencie kiedy sonda powinna dać informacje o ubogiej mieszance to podaje o bogatej a kiedy powinna podać sygnał że mieszanka jest bogata podaje że jest uboga (zakres napięć od 0.1 V do 0.8 V ) co powoduje że komputer leje benzynę do silnika jak szalony więc drastycznie wzrasta spalanie choć co ciekawe nie widać różnic w dynamice auta i nie ma strzałów z tłumika charakterystycznych dla zbyt bogatej mieszanki

Ma ktoś jakiś pomysł jak wyleczyć to autko?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:05, 2009_08_03    Temat postu:

chciałem tylko odświeżyć temat bo nadal nie moge sobie poradzić z ustreką w tym samochodziku :(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_rav4-X
Street Racer



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:43, 2009_08_04    Temat postu:

poczekaj... może temat jeszcze ruszy z miejsca

na marginesie, te sześć sond.. rozumiem, że były używane... więc brak pewności, że sprawne w 100%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:00, 2009_08_05    Temat postu:

Niby brak pewności ale przecież któraś powinna byś sprawna, na każdej ten sam błąd? to raczej mało prawdopodobne.
W sklepie mi nie wypożyczą sondy "bo chce sprawdzić u mnie" a "nie przyjmujemy części noszących znamiona montażu" i pare stówek psu w dupę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:24, 2009_08_05    Temat postu:

To jest toyota...jak nie załozysz oryginalu to nie ma szukac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:26, 2009_08_06    Temat postu:

a używane oryginały?

i dlaczego wszystkie mają odwrócony sygnał?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:31, 2009_08_06    Temat postu:

jak najbardziej moga byc uzywki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin