Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rav 4- 2.0 D4D- brak mocy przy powyżej 2500 rpm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAvi




Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:37, 2012_01_29    Temat postu: Rav 4- 2.0 D4D- brak mocy przy powyżej 2500 rpm

Witam,

Wiem, że temat ten był przerabiany wielokrotnie ale z dokładnie takimi objawami jeszcze w żadnym post'cie się nie spotkałem dlatego chciałbym zasięgnąć waszej opinii.

Posiadam Rav4 D4D- 2,0 116km, 2005r. Auto ma 202000km przebiegu i niedawno przeszło wymianę kompletnego rozrządu.
Do tej pory wszystko wydawało się ok (co prawda paliwo zamarzło w zeszłym roku, a latem wymieniałem zaworki pompy paliwa), jednak teraz przy pojawieniu się mrozów zauważyłem bardzo niepokojącą sprawę.

Otóż dziś po tym jak auto stało przez tydzień na dworze zrobiłem trasę 120 km i już po paru km odkryłem, że auto nie chce przyśpieszać powyżej 2500 rpm. Problem pojawia się na 3 biegu w okolicach 3000 obrotów, na 4 w okolicach 2800 i na 5 biegu już od 2500 rpm. Jest to stresujące zwłaszcza podczas wyprzedzania.
Auto wtedy traci moc, jakby nie dostawało paliwa, nie chce wchodzić na wyższe obroty i delikatnie nim szapie.
Przyspieszanie od 100 km/h do 120 km/h to prawdziwa udręka, a powyżej 120 już po prostu nie da się jechać.
Przy ruszaniu z miejsca nie ma problemów, nie zapalają się żadne kontrolki sugerujące awarię. Silnik chodzi równo i nie dymi w jakiś zastraszający sposób. Ot, jak diesel po 200 tyś km.
O części mechaniczne raczej dbam. Latem wymieniłem m.in. filtr paliwa, miesiąc temu kompletny rozrząd, a paliwo zatankowałem ostatnio na Statoil, który jest często odwiedzany i wątpię, żeby mieli stare (letnie paliwo). Zresztą po tankowaniu dolałem depresator więc miałem nadzieję, że nie będzie przebojów za paliwem jak w zeszłym roku.

Tym bardziej denerwuje mnie kwestia spadku mocy w moim silniku, tak jak to opisałem wyżej.
Zaznaczę, że już latem zacząłem zauważać, że przy wyższych obrotach auto dostawało lekkiej zadyszki, ale nie było to tak alarmujące jak teraz. Wtedy wydawało mi się, że to może być kwestia turbiny ale, że problem nie występował cały czas, a jedynie czasami, to nie udało mi się go zdiagnozować.

Będę BARDZO wdzięczny za wszelkie pomysły i porady.

Dawid


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAvi




Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:44, 2012_01_31    Temat postu:

Wszystko wyjaśnione i bardzo jasne. Po prostu znowu zapchał się filtr paliwa. Oczywiście przez ch**owe paliwo :-/
Po ogrzaniu auta i wymianie filtra wszystko chodzi jak w zegarku.
Pozdrawiam,

Dawid


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_rav4-X
Street Racer



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:49, 2012_02_12    Temat postu:

zapomniałeś chyba kolego dodać, że zwykle nie tankowałeś na statoil a jedynie ostatni raz, wtedy to ma sens i jest oczywiste

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAvi




Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:24, 2012_02_13    Temat postu:

Tak się akurat składa kolego, że tankuję wyłącznie na 3 stacjach (BP, Statoil oraz Shell) inne stacje odwiedzam, tylko wtedy, gdy jestem w trasie, a zapali mi się kontrolka niskiego poziomu paliwa, więc sprawa wcale nie jest tak oczywista jak się Tobie mogło wydawać. Przynajmniej nie dla mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin