 |
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroNSZ
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:41, 2009_12_06 Temat postu: Rav4 2,0 D-4D 2001 check engin problem ! |
|
|
Witam mam taki problem a mianowicie od jakiegoś czasu w mojej RAV4 2001 rok silnik 2,0 D-4D zaczął dziać się pewien problem. Podczas jazdy na 3,4 albo 5 biegu jak się wciśnie gaz do podłogi to samochód tak jakby dziwnie przyśpieszał, na przykład na 4 biegu w granicach 1,7 bądź 2 tyś obrotów- gaz w podłogę i przyśpieszanie nie jest płynne tylko takie jakby skoki (tak jakby coś go przyblokowało i puszczało i tak przez chwilę), czasami przy takim czymś włącza się"check engin" i dalej nie można kontynuować jazdy, auto w ogóle się nie rozpędza można jechać 20 km/h i nie wkręca się na obroty. Po zatrzymaniu zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu "check engine" się nie zapala, po przygazowaniu do 4-5 tyś obrotów samochód zaczyna znowu normalnie jeździć, przyśpiesza tak jak należy (nie ma tak jakby takich skoków że jakby załapywał i puszczał), "check engine" już się nie zapala, ale po około 3-4 dniach znowu to samo. Wydaje mi się że być może to jest jakiś zawór podciśnienia przy turbo.
Wiem że bez podania kodów błędu z czytanych z komputera nic nie można dokładnie powiedzieć i stąd moje drugie pytanie czy w internecie są dostępne może jakieś złącza diagnostyczne żeby samemu zczytać błędy silnika, tak jak na przykład VAG-COM do samochodów VW??
Byś może jest to jakaś typowa usterka tego modelu więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co to może być, i jeżeli tą usterkę można jakoś samemu zdiagnozować przed udaniem się na serwis, to bardzo dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam Jarek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:45, 2009_12_06 Temat postu: |
|
|
Zaniki mocy przy tym modelu to nic nowego. Najczesciej padaja turbiny, cewki sterujace turbina, zaworki na pompie paliwowej HP, filtry paliwa, podstawy filtrow paliwa, katalizatory sie zapychaja..... mysle ze jak zainwestujesz 150zeta na test w ASO to nie bedziesz załował i zrobisz sobie pozniej sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroNSZ
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:59, 2009_12_07 Temat postu: |
|
|
Więc chyba nie pozostanie mi nic innego jak udać się na serwis....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:19, 2009_12_07 Temat postu: |
|
|
Mozesz zaczac od wymiany filtra paliwa na oryginalny tylko, przeczyscic przepływke, ale generalnie chodzi o to czego mu brakuje podczas przyspieszania....cisnienia doładowania czy cisnienia paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroNSZ
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:29, 2009_12_07 Temat postu: |
|
|
Filtr paliwa wymieniałem jakieś dwa miesiące temu ale został wymieniony na "filtrona" nie wiem czy to dobre zamiennik do toyoty???
Na piątek umówiłem się na podpięcie pod komputer, serwisant to określeniu przeze mnie objawów właśnie wspomniał że może to być zabrudzona przepływka albo EGR, ale podstawa to zczytanie błędów.
Dam znać co z tego wyszło i jakie błędy były, mam tylko nadzieję że to nic poważnego jak siadająca pompa albo turbo, gdyż to dzieje się tylko czasami, i po przegazowaniu do 4-5 tyś obrotów dalej samochód ciągnie do przodu normalnie, a jeżeli to miała by być pompa albo turbo to cały czas chyba by były te problemy z brakiem mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:44, 2009_12_08 Temat postu: |
|
|
WYMIEN TEN FILTR!!!! NA ORYGINAŁ!!!!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroNSZ
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:42, 2009_12_09 Temat postu: |
|
|
Na piątek umówiłem się na podpięcie pod komputer, i od razu wymienię ten filtr. Rozumiem że filtr z serwisu Toyoty czy może być np. K&N albo KNECHT ?????
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jaroNSZ dnia Śro 12:08, 2009_12_09, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:49, 2009_12_09 Temat postu: |
|
|
Zapłacisz 30 zl wiecej za oryginał a bedziesz pewny ze zrobisz na nim 60 tys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benek1
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wierzchowiska / lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:14, 2009_12_10 Temat postu: |
|
|
Witam ja miałem podobne zajścia ale wymieniłem filtr i jest ok. powodzenia
Filtr wymieniono w serwisie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroNSZ
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:23, 2009_12_11 Temat postu: |
|
|
Byłem dzisiaj w serwisie na podpięciu pod tester diagnostyczny.
Był jeden błąd zapisany w pamięci komputera, na zleceniu jest napisane:
"34(2) Turboelorger System Malfuretion" czy coś takiego za bardzo nie mogę rozczytać, podobno to coś z turbiną możliwe że łożysko wirnika. Wspomniałem o filtrze paliwa ale serwisant powiedział że filtr paliwa nie ma tu znaczenia czy jest on Filtrona że ten czasami występujący spadek mocy nie jest spowodowany dopływem paliwa, wyczyścili mi profilaktycznie przepływomierz. Ostatni raz check engine zapalił się w sobotę i od tamtego czasu ravka normalnie się wkręca na obroty, przyśpieszenie jest w porządku serwisant robił test drogowy i powiedział że wszystko jest teraz OK, wiec nadal nie wiem co jest, tylko czekać jak za jakieś 2 tygodnie znowu przy przyśpieszaniu będzie brakowało mocy i włączy się check engin. W serwisie turbin nie naprawiają, można jedynie kupić nówkę za 9 tyś.
Jedynie co mi pozostaje to znaleźć kogoś kto zajmuje się rozkręcaniem turbin żeby wykrecić położył na stół i sprawdził czy coś jest z nią nie tak.
Ktoś zna może taki dobry warsztat???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jaroNSZ dnia Pią 17:34, 2009_12_11, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anwist
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:36, 2009_12_20 Temat postu: |
|
|
jest to mój pierwszy post wiec sie przywitam , a co by nie nabijać licznika postów to sie podepne do tematu słabnącego silnika przy wiekszych obrotach , moja ravka ma to samo i po kilku wizytach w warsztacie i po sugestjach mechanika ze do wsuniecia usterki jedyne co juz mogą zrobić to chyba wymienic korpus recznej pompki paliwa to ten element do którego sie przykreca filtr , wniosek taki sie nasunął po zamontowaniu przezroczystego filtra za pompką by kontrolować czy do układu nie dostaje sie powietrze i zasysa go zamiast paliwa z baku , dzis ravka zdechła iiiiiiiiiii ominąłem oryginalny filtr , załozyłem tylko taki przezroczysty i rawka hulaaaaaaaaaaaaaaaaaa
zobatrze za kilka dni jakie bedą efekty
p.s. a co do dobrego warsztaku , to wszystkich zapraszam do skawiny koło krakowa , tam jako jedyni z kilku mechaników tąusterke za pierwszym razem typowali jako prawdopodobną,,,, zakilka dni po testowaniu sie okaze co do słuszności ,gdzieindziej odbywało sie tylko na zasadzie podpiecia komputera i,, rozłożenia rąk ,,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benek1
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wierzchowiska / lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 2:07, 2009_12_21 Temat postu: |
|
|
Cekamy na dalszą historię bo wielu z nas się z tym boryka....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anwist
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:56, 2009_12_21 Temat postu: |
|
|
dziś rano , kraków mimus 12 stopni , samochód odpalił bez problemów , paliwo ciągle to samo, zadnych uszlachetniaczy ,,,,,,,do godziny 10 zrobiłem 50 km ani raz sie nie zakrztusiło , p,s, nowy korpus do którego sie przykreca filtrpaliwa dostepny tylko w salonie , koszt 650 zł plus drugie tyle czujnik ,,nieszczelnosci,,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez anwist dnia Pon 11:58, 2009_12_21, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroNSZ
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:42, 2009_12_21 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku to raczej jest wina turbo, najprawdopodobnie zapieczone kierownice spalin, bo turbo sprężarka jest ze zmienną geometrią.
Po świętach jestem umówiony na czyszczenie i regenerację turbo sprężarki.
Jak będę miał możliwość to zrobię jakieś zdjęcia rozkręconego turbo i od razu dam znać czy problem ustąpił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin77
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pomorze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:05, 2010_01_26 Temat postu: |
|
|
jaroNSZ napisał: | W moim przypadku to raczej jest wina turbo, najprawdopodobnie zapieczone kierownice spalin, bo turbo sprężarka jest ze zmienną geometrią.
Po świętach jestem umówiony na czyszczenie i regenerację turbo sprężarki.
Jak będę miał możliwość to zrobię jakieś zdjęcia rozkręconego turbo i od razu dam znać czy problem ustąpił. |
Witam,
mam podobny problem z moją rav4. Chcę zapytać, czy czyszczenie i regeneracja pomogły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroNSZ
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:14, 2010_01_27 Temat postu: |
|
|
Turbina została wyczyszczona, zrobione zostało w niej jakieś łożyskowanie czy coś takiego, oraz wyczyszczenie całej geometrii, generalnie regeneracja i od jakiegoś miesiąca problem nie występuje, jak narazie w panujących warunkach nie miałem możliwości go dobrze przegonić na trasie. Ale generalnie nie wpada już w tryb awaryjny podczas przyśpieszania.
Będę jeszcze sprawdzał i dam znać co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jaroNSZ dnia Śro 10:20, 2010_01_27, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|