Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rav4 2,0 D-4D 2001 check engin problem !

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroNSZ




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:41, 2009_12_06    Temat postu: Rav4 2,0 D-4D 2001 check engin problem !

Witam mam taki problem a mianowicie od jakiegoś czasu w mojej RAV4 2001 rok silnik 2,0 D-4D zaczął dziać się pewien problem. Podczas jazdy na 3,4 albo 5 biegu jak się wciśnie gaz do podłogi to samochód tak jakby dziwnie przyśpieszał, na przykład na 4 biegu w granicach 1,7 bądź 2 tyś obrotów- gaz w podłogę i przyśpieszanie nie jest płynne tylko takie jakby skoki (tak jakby coś go przyblokowało i puszczało i tak przez chwilę), czasami przy takim czymś włącza się"check engin" i dalej nie można kontynuować jazdy, auto w ogóle się nie rozpędza można jechać 20 km/h i nie wkręca się na obroty. Po zatrzymaniu zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu "check engine" się nie zapala, po przygazowaniu do 4-5 tyś obrotów samochód zaczyna znowu normalnie jeździć, przyśpiesza tak jak należy (nie ma tak jakby takich skoków że jakby załapywał i puszczał), "check engine" już się nie zapala, ale po około 3-4 dniach znowu to samo. Wydaje mi się że być może to jest jakiś zawór podciśnienia przy turbo.
Wiem że bez podania kodów błędu z czytanych z komputera nic nie można dokładnie powiedzieć i stąd moje drugie pytanie czy w internecie są dostępne może jakieś złącza diagnostyczne żeby samemu zczytać błędy silnika, tak jak na przykład VAG-COM do samochodów VW??

Byś może jest to jakaś typowa usterka tego modelu więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co to może być, i jeżeli tą usterkę można jakoś samemu zdiagnozować przed udaniem się na serwis, to bardzo dziękuję za odpowiedz.

Pozdrawiam Jarek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:45, 2009_12_06    Temat postu:

Zaniki mocy przy tym modelu to nic nowego. Najczesciej padaja turbiny, cewki sterujace turbina, zaworki na pompie paliwowej HP, filtry paliwa, podstawy filtrow paliwa, katalizatory sie zapychaja..... mysle ze jak zainwestujesz 150zeta na test w ASO to nie bedziesz załował i zrobisz sobie pozniej sam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroNSZ




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:59, 2009_12_07    Temat postu:

Więc chyba nie pozostanie mi nic innego jak udać się na serwis.... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:19, 2009_12_07    Temat postu:

Mozesz zaczac od wymiany filtra paliwa na oryginalny tylko, przeczyscic przepływke, ale generalnie chodzi o to czego mu brakuje podczas przyspieszania....cisnienia doładowania czy cisnienia paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroNSZ




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:29, 2009_12_07    Temat postu:

Filtr paliwa wymieniałem jakieś dwa miesiące temu ale został wymieniony na "filtrona" nie wiem czy to dobre zamiennik do toyoty???
Na piątek umówiłem się na podpięcie pod komputer, serwisant to określeniu przeze mnie objawów właśnie wspomniał że może to być zabrudzona przepływka albo EGR, ale podstawa to zczytanie błędów.
Dam znać co z tego wyszło i jakie błędy były, mam tylko nadzieję że to nic poważnego jak siadająca pompa albo turbo, gdyż to dzieje się tylko czasami, i po przegazowaniu do 4-5 tyś obrotów dalej samochód ciągnie do przodu normalnie, a jeżeli to miała by być pompa albo turbo to cały czas chyba by były te problemy z brakiem mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:44, 2009_12_08    Temat postu:

WYMIEN TEN FILTR!!!! NA ORYGINAŁ!!!!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroNSZ




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:42, 2009_12_09    Temat postu:

Na piątek umówiłem się na podpięcie pod komputer, i od razu wymienię ten filtr. Rozumiem że filtr z serwisu Toyoty czy może być np. K&N albo KNECHT ?????

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaroNSZ dnia Śro 12:08, 2009_12_09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:49, 2009_12_09    Temat postu:

Zapłacisz 30 zl wiecej za oryginał a bedziesz pewny ze zrobisz na nim 60 tys.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benek1




Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wierzchowiska / lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:14, 2009_12_10    Temat postu:

Witam ja miałem podobne zajścia ale wymieniłem filtr i jest ok. powodzenia
Filtr wymieniono w serwisie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroNSZ




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:23, 2009_12_11    Temat postu:

Byłem dzisiaj w serwisie na podpięciu pod tester diagnostyczny.
Był jeden błąd zapisany w pamięci komputera, na zleceniu jest napisane:
"34(2) Turboelorger System Malfuretion" czy coś takiego za bardzo nie mogę rozczytać, podobno to coś z turbiną możliwe że łożysko wirnika. Wspomniałem o filtrze paliwa ale serwisant powiedział że filtr paliwa nie ma tu znaczenia czy jest on Filtrona że ten czasami występujący spadek mocy nie jest spowodowany dopływem paliwa, wyczyścili mi profilaktycznie przepływomierz. Ostatni raz check engine zapalił się w sobotę i od tamtego czasu ravka normalnie się wkręca na obroty, przyśpieszenie jest w porządku serwisant robił test drogowy i powiedział że wszystko jest teraz OK, wiec nadal nie wiem co jest, tylko czekać jak za jakieś 2 tygodnie znowu przy przyśpieszaniu będzie brakowało mocy i włączy się check engin. W serwisie turbin nie naprawiają, można jedynie kupić nówkę za 9 tyś.

Jedynie co mi pozostaje to znaleźć kogoś kto zajmuje się rozkręcaniem turbin żeby wykrecić położył na stół i sprawdził czy coś jest z nią nie tak.
Ktoś zna może taki dobry warsztat???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaroNSZ dnia Pią 17:34, 2009_12_11, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anwist




Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:36, 2009_12_20    Temat postu:

jest to mój pierwszy post wiec sie przywitam , a co by nie nabijać licznika postów to sie podepne do tematu słabnącego silnika przy wiekszych obrotach , moja ravka ma to samo i po kilku wizytach w warsztacie i po sugestjach mechanika ze do wsuniecia usterki jedyne co juz mogą zrobić to chyba wymienic korpus recznej pompki paliwa to ten element do którego sie przykreca filtr , wniosek taki sie nasunął po zamontowaniu przezroczystego filtra za pompką by kontrolować czy do układu nie dostaje sie powietrze i zasysa go zamiast paliwa z baku , dzis ravka zdechła iiiiiiiiiii ominąłem oryginalny filtr , załozyłem tylko taki przezroczysty i rawka hulaaaaaaaaaaaaaaaaaa
zobatrze za kilka dni jakie bedą efekty
p.s. a co do dobrego warsztaku , to wszystkich zapraszam do skawiny koło krakowa , tam jako jedyni z kilku mechaników tąusterke za pierwszym razem typowali jako prawdopodobną,,,, zakilka dni po testowaniu sie okaze co do słuszności ,gdzieindziej odbywało sie tylko na zasadzie podpiecia komputera i,, rozłożenia rąk ,,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benek1




Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wierzchowiska / lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:07, 2009_12_21    Temat postu:

Cekamy na dalszą historię bo wielu z nas się z tym boryka....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anwist




Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:56, 2009_12_21    Temat postu:

dziś rano , kraków mimus 12 stopni , samochód odpalił bez problemów , paliwo ciągle to samo, zadnych uszlachetniaczy ,,,,,,,do godziny 10 zrobiłem 50 km ani raz sie nie zakrztusiło Smile , p,s, nowy korpus do którego sie przykreca filtrpaliwa dostepny tylko w salonie , koszt 650 zł Crying or Very sad plus drugie tyle czujnik ,,nieszczelnosci,, Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez anwist dnia Pon 11:58, 2009_12_21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroNSZ




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:42, 2009_12_21    Temat postu:

W moim przypadku to raczej jest wina turbo, najprawdopodobnie zapieczone kierownice spalin, bo turbo sprężarka jest ze zmienną geometrią.
Po świętach jestem umówiony na czyszczenie i regenerację turbo sprężarki.
Jak będę miał możliwość to zrobię jakieś zdjęcia rozkręconego turbo i od razu dam znać czy problem ustąpił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin77




Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pomorze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:05, 2010_01_26    Temat postu:

jaroNSZ napisał:
W moim przypadku to raczej jest wina turbo, najprawdopodobnie zapieczone kierownice spalin, bo turbo sprężarka jest ze zmienną geometrią.
Po świętach jestem umówiony na czyszczenie i regenerację turbo sprężarki.
Jak będę miał możliwość to zrobię jakieś zdjęcia rozkręconego turbo i od razu dam znać czy problem ustąpił.


Witam,
mam podobny problem z moją rav4. Chcę zapytać, czy czyszczenie i regeneracja pomogły?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroNSZ




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:14, 2010_01_27    Temat postu:

Turbina została wyczyszczona, zrobione zostało w niej jakieś łożyskowanie czy coś takiego, oraz wyczyszczenie całej geometrii, generalnie regeneracja i od jakiegoś miesiąca problem nie występuje, jak narazie w panujących warunkach nie miałem możliwości go dobrze przegonić na trasie. Ale generalnie nie wpada już w tryb awaryjny podczas przyśpieszania.
Będę jeszcze sprawdzał i dam znać co i jak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaroNSZ dnia Śro 10:20, 2010_01_27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin