Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
szereg problemów po naprawie głowicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
titan




Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:47, 2016_06_01    Temat postu: szereg problemów po naprawie głowicy

Witajcie, to mój pierwszy post. Potrzebuję pomocy we diagnostyce problemu w Corolla E12 benzyna 1,6 kombi.

Historia wygląda tak:
Pierwsze objawy - uciekanie płynu chłodniczego - test obecności spalin w obiegu chłodzenia - pozytywny - w wyniku tego diagnoza - uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Głowica planowana, naprawione zużyte elementy. Przyczyną okazała się pęknięta jedna ze szpilek trzymających głowicę. Pęknięta kilka cm poniżej krawędzi bloku silnika.
Czekałem 2 2ygodnie (blok na fryzarni) i gdy już się tym zajęli to uszkodzili gwint:( W efekcie trzeba było zawieźć silnik w inne miejsce wstawić tuleję w blok silnika o większej średnicy i jedna ze szpilek jest teraz większa i wkręcona w tę tuleję. Jakby ktoś miał podobny problem z pękniętą szpilą z okolic Piły to polecam od razu uderzać do Autoszlif Piła Oni wstawili tuleję w blok silnika i z robili to w 2 dni.

Samochód poskładany, ale pojawił się nowy problem - terkotanie na całkowicie zimnym silniku (jak samochód postoi dobę).
Niestety nie mogę wysłać linku podobnego dźwięku na youtube (ustawienia forum uniemożliwiły wysłanie linku). Brzmi jak uwypuklone terkotanie diesla, trwa około 2 sekundy.
Przed naprawą tego dźwięku nie było - samochód odpalał normalnie tzn. jak żyleta :)

Całość robiłem w warsztacie u kolegi. Kolega po usłyszeniu jak odpala zimny silnik stwierdził że jest to napinacz łańcucha rozrządu. Wspomniał też że może przyczyną może być wymiana oleju na nowy.
Poza tym momentem odpalania zimnego auta silnik zdaje się pracować dobrze.
Istotny jest jeszcze fakt, że w połowie 2015r ten napinacz był wymieniany na nowy w ASO, była to wymiana profilaktyczna.

Pytania
1) Co sądzicie - co może być przyczyną tego dźwięku?
2) Jeżeli był wymieniany napinacz łańcucha to jest sens go znów wymieniać (kolega powiedział, że bierze to na siebie).
3) Czy jeśli silnik pracuje normalnie po odpaleniu można wykluczyć jakiś błąd w poskładaniu rozrządu?
4) Dźwięk - wygląda faktycznie na łańcuch - czy taka usterka jest groźna i może powodować w dłuższym okresie czasu inne problemy?
5) Jak ogólnie mam podchodzić do tego typu naprawy. Mam zrobioną jedną rzecz, ale po naprawie wychodzi inna?

Z góry dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez titan dnia Czw 23:21, 2016_06_02, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
titan




Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:07, 2016_06_01    Temat postu:

Co gorsza po naprawie zapaliła się kontrolka "check engine", która nigdy nie zapaliła się przed tą naprawą. Została skasowana, ale po przejechaniu ok.15km zapaliła się znów. Nie wiem czy te 2 problemy są ze sobą związane.

W jaki sposób mam podejść do problemu? Nie chcę jeździć z palącą się kontrolką i świadomością że coś jest nie tak a to coś może skutkować poważnymi konsekwencjami.
Mam ponownie oddać mechanikowi samochód, czy takie rzeczy zrobią tylko w ASO?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez titan dnia Śro 23:15, 2016_06_01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyhu




Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:02, 2016_06_02    Temat postu:

Podłącz kompa i zobacz czy nie pokazuje jakiś błędów. To na sam początek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
titan




Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:20, 2016_06_02    Temat postu:

Komputer był podłączony- pokazał jakiś błąd na jednym cylindrze. Po skasowaniu błędu po 15km znów się zapaliła kontrolka.

Pojawił się jeszcze jeden problem: cieknie płyn chłodniczy. Czylu reasumując:
1) Samochód strasznie hałasuje przy zapalaniu - boję się, że coś się może uszkodzić - jest to zupełnie nienaturalny dźwięk.
2) Pojawia się alarm silnika - po skasowaniu znów się pojawia - pokazał jakiś błąd na jednym cylindrze. Kasowanie oczywiście nic nie da - jest jakaś przyczyna.
3) Cieknie płyn chłodniczy.

W takiej sytuacji najchętniej poprosiłbym o zwrot pieniędzy i udał się do ASO. Moim zdaniem naprawa przyniosła więcej szkód niż pożytku. Jak zachować się w takiej sytuacji? Czy dać jeszcze jedną szansę naprawy tych rzeczy?
Jeśli uda się wyeliminować problemy i tak rozważam wizytę w ASO celem diagnostyki - co sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyhu




Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:30, 2016_06_03    Temat postu:

Jedź do tego mechanika co robił i niech Ci wszystko posprawdza. Piszesz bardzo bardzo ogólnikowo. Wyciek płynu z czego z chłodnicy, przewodów z pod uszczelki?.
Jakiś błąd na jednym cylindrze?" Trzeba z czytać numer błędu zobaczyć co on oznacza a potem myśleć dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrelen




Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:26, 2016_06_08    Temat postu:

Ja myślę, że ten mechanik był średnio ogarnięty. Pewnie coś kiepsko poskładał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vefarltios




Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:19, 2016_07_21    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin