Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

usterka P1251
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:28, 2009_05_15    Temat postu: usterka P1251

Witam.Mam problem z Rav 4 D4D.Sporadycznie dzieje się sytuacja ze w czasie jazdy zaczynaja świecic kontrolki usterka silnika, TRC,VSC i auto komplatnie przstaje jechac ,ale nie gaśnie tylko bez względu na pozycję pedału gazu sa tylko wolne obroty.Po wyłaczeniu silnika i ponownym zapaleniu jedzie ok ale nadal świeci usterka silnika.Byłem na serwisie i stwierdzili że to jakis element turbiny który nie jest częścią niewymienną i turbinę i trzeba wymienić bo wychodzi usterka P1251.Może jest jakis sposób na ten element ,jakiś zawór czy coś takiego może ktoś miał taki przypadek ?
Prosiłbym o pordę co z tym fantem można zrobic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Sob 11:08, 2009_05_16    Temat postu:

jak nie wiedzą co to najlepiej turbo wymienić
turbo to rzecz mechaniczna czyli albo działa albo nie działa
lub puszcza olej i wtedy kwalifikuje się do wymiany
spece od siedmiu boleści no bo najlepiej wymienić cały silnik oczywiście kupić w aso

zaczniemy od czegoś prostego
jak ci sie pojawi ten problem spróbuj odłączyć akumulator na 3 min
potem podłącz i zapal go sprawdź od razu czy pali sie check engine
podepnij silnik pod komputer i sprawdź dokładnie jaki błąd wyskakuje
co oznacza i numer błędu
na 99% będzie jakiś czujnik np. mapsensor itd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:05, 2009_05_16    Temat postu:

Taki przypadek to nic nowego, czesc ktora jest niewymienna w turbinie(tzn mozna ja wymienic ale wystepuje razem z turbiną) to bączek od sterowania kierownica turbiny(łopatkami zmieniajacymi polozenie, na chlopski rozum) ktory jest sterowany podcisnieniowo z elekktrycznej cewki, wiec to wszystko nie jest takie proste, jesli bączek na turbie sie zacina lub dzwignia od kierownicy to turbina przeładowywuje silnik i wchodzi w tryb awaryjny, i wtedy turbo jest out;) Jesli znasz komunikat tego błedu to napisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:50, 2009_05_16    Temat postu:

Najprawdopodobniej dzieje się to tylko wtedy gdy auto jest zatankowane do pełna,na dodatek zadrzyło się to waw razy w ciągu miesiąca i to dokładnie wtym samym miejscu na drodze na nierównym asfalcie pod górę .Zatrzymałem sie gaszę auto odpalam jedzie ale swieci sinkiczek,odłaczam akumulator ,podpinam jest ok.Auto nie tyle że traci moc tylko ma wolne obroty i kompletnie nie reaguje na pedał gazu.Gość w serwisie napisał mi tak Usterka P1251Do wymiany turbosprężarka.Jest jeszcze opis ale bardzo niewyraźny i nie jestem pewien czy dobrze przepiszę ,coś takiego :STOP MOTO TUROCHRGE COUTOROL CIRCUIT .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dario dnia Sob 14:52, 2009_05_16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 3:29, 2009_05_17    Temat postu:

chodziło Ci o "STOP MOTOR FOR TURBOCHARGER CONTROL CIRCUIT" tak mi sie wydaje;) Fakkt moze to byc turbina ale i tez własnie ta cewka sterujaca turbem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:44, 2009_05_17    Temat postu:

rayder jest ktos w okolicach Krakowa kto jest w stanie to zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:00, 2009_05_17    Temat postu:

Na pewno ktos taki jest;) Jesli mialbys mozliwosc przezucenia cewki od takiego samego silnika to byłoby dobrze, ale trzeba by jeszcze sprawdzic czy dzwignia od bączka na turbie chodzi lekko i czy nie ma luzu promieniowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Pon 9:22, 2009_05_18    Temat postu:

jeżeli turbo ma łopatki które mają zmienną geometrie
i one się zacinają wystarczy je niekiedy wyczyścić tak jakoś chłopaki z audi klubu robią
częsty przypadek (ogólnie nie wiem jak to robią ale słyszałem dużo )

jeżeli to turbo zwykłe bez jakiś wynalazków to prostsza sprawa

rayder

chodzi ci o actuator sterujący waste gatem na zasadzie ciśnienia z turbo ?
jeśli tak to zazwyczaj jak jest padnięty to pompuje za małą

w ogóle ma ktoś zdjęcie tej turbiny ? bo trudno mi sobie wyobrazić i ugryź to


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Pon 9:31, 2009_05_18    Temat postu:

dobra znalazłem
jeżeli to jest ta to krótki opis

[link widoczny dla zalogowanych]

1 to jest actuator

2 tu ma być przewód ciśnieniowy gdzie on idze do cewki czy to turbo /czesc zimna (aluminiowa muszla )


jeżeli idzie do turbo to sprawa jest banalna jeżeli do cewki to przesra@$@

taki actuator to nie problem kupić może być z innego auta
i trzeba go naciągnąć odpowiednio

gorzej z cewką albo dać do jakiegoś elektronika
albo kupić używkę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wijata




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:16, 2009_05_26    Temat postu:

Cytat:
Mam problem z Rav 4 D4D.Sporadycznie dzieje się sytuacja ze w czasie jazdy zaczynaja świecic kontrolki usterka silnika, TRC,VSC i auto komplatnie przstaje jechac ,ale nie gaśnie tylko bez względu na pozycję pedału gazu sa tylko wolne obroty.Po wyłaczeniu silnika i ponownym zapaleniu jedzie ok ale nadal świeci usterka silnika



Witam,


Dołączę się do tematu bo mam bardzo podobny problem. Tyle ze po zgaszeniu i zapaleniu silnika lampka silnika gaśnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wijata dnia Wto 7:17, 2009_05_26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 2009_05_26    Temat postu:

Jeszcze jedna dziwna jak dla mnie rzecz .Czy to normalne że w zbiorniku paliwa wrobi sie wysokie podcisnienie ?.W momęcie odkręcania wlewu paliwa słychac bardzo mocne zassanie do zbiornika .Może przyczyną tej usterki jest poprostu brak paliwa i układ wtrysków albo pompa jak nie może zrobić cisnienia palliwa to robi OUT ?!

Zrobiłem tak wlałem do pełna V-Power Schell przegoniłem ja na 2,3 do 5000 obr/min (może zapchany filtr cząstkowy).Zostawiłem poluzowany korek wlewu.
Mija drugi dzień ,narazie gada jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dario dnia Wto 18:06, 2009_05_26, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:03, 2009_05_26    Temat postu:

ELCOYOTE napisał:
dobra znalazłem
jeżeli to jest ta to krótki opis

[link widoczny dla zalogowanych]

1 to jest actuator

2 tu ma być przewód ciśnieniowy gdzie on idze do cewki czy to turbo /czesc zimna (aluminiowa muszla )


jeżeli idzie do turbo to sprawa jest banalna jeżeli do cewki to przesra@$@

taki actuator to nie problem kupić może być z innego auta
i trzeba go naciągnąć odpowiednio

gorzej z cewką albo dać do jakiegoś elektronika
albo kupić używkę


Idzie do elektrozaworka

Turbina sprawdzona -jest git
elektrozawór też jest git


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:50, 2009_06_03    Temat postu:

Znowu wyskoczyło.Ale zauwarzyłem że dzieje się to jak jest zimny silnik.
Sprawdziłem turbinę ,brzęczek ,jest idealnie jak nowe.Cholera wszystko przy układzie turbiny sprawdziłem i wyglada że nie ma do czego się doczepić Evil or Very Mad
Cewki sa dwie, jedna z filetową naklejką z napisem Toyota


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dario dnia Śro 21:36, 2009_06_03, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:44, 2009_06_04    Temat postu:

A odkrecałes bączek od turbiny (na dwie srubki) i sprawdzałes czy dzwignia sie nie zacina? Mozesz jeszcze sprawdzic zawór EGR czy nie jest zapieczony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Czw 9:03, 2009_06_04    Temat postu:

a jak ten actuar sprawdzałeś ?
sprawdza się badając szczelność
ile w ravce ta turbina ma mieć maks ciśnienie ?
może za dużo pompuje ?
zainwestuj w wskaźnik doładowania podepnij go może być z auto gauge tylko z silniczkiem krokowym jest dokładny
i zobacz ile pompuje
np. powinnen 1.2b zapas fabryczny może być do 1.4b powyżej wybija
a tobie może pompuje 1.4 i czasami przekracza zwłaszcza pod obciążeniem

egr może wyczyścić a nawet by sie przydało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:01, 2009_06_04    Temat postu:

Bączek miałem na zewnątrz ,chodzi idealnie luzniutko, nic nie przycina.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Czw 14:49, 2009_06_04    Temat postu:

a szczelność sprawdziłeś ?????
pisz poprawnie to jest actuator !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:08, 2009_06_04    Temat postu:

Sprawdzałem tylko czy płynnie chodzi ,dmuchałem w rurke i ładnie przesuwa dzwignią .
Ale czy gdyby był dzurawy to by przeładowywał ?
Kiedyś jak miałem A4 tdi właśnie padł mi actuator (był dziurawy) wtedy auto poprostu nie miało mocy ale dało sie jeżdzic ,w Ravce kompletnie zatrzymuje auto ,sa tylko wolne obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Sob 9:05, 2009_06_06    Temat postu:

to w takim razie trzeba szukać od strony elektrycznej wymień cewkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dario




Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:32, 2009_06_06    Temat postu:

Dzisiaj rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze wyczyściłem sprejem do czyszczenia przepływek.Elektrozaworki na sucho chodza.Czekam na efekty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin