Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana pompy wody Carina E 2.0 benzyna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cedzus




Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:01, 2011_05_23    Temat postu: Wymiana pompy wody Carina E 2.0 benzyna

Witam, mam problem ze swoja carina, mianowicie z pompy wody zaczal ciec mi plyn, w zwiazku z tym bedzie potrzebna wymiana. Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak sie za to zabrac, czy jest duzo roboty, czy trzeba demontowac rozrzad? Prosze o rady

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
junior_ek




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:59, 2011_05_23    Temat postu:

Jaki silnik? Chodzi o jego symbol. Jeżeli 3S-fe to niestety do pompy można się jedynie dobrać od strony paska rozrządu demontując go.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cedzus




Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:41, 2011_05_23    Temat postu:

Silnik 3S-fe. Moglbym prosic mniej wiecej o instrukcje wymontowania tej pompy, czy w domowych warunkach poradze sobie z tym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
junior_ek




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:01, 2011_05_23    Temat postu:

Jesteś w stanie zrobić to w domowych warunkach pod warunkiem, że masz mniej więcej pojęcie o motoryzacji. Cały problem polega na tym, aby po złożeniu wszystkiego rozrząd nie był przestawiony. Co prawda silnik 3s-fe jest bezkolizyjny (tzn. że w przypadku zerwania paska lub złego ustawienia rozrządu nie będzie szkód w silniku) ale jeżeli rozrząd źle ustawisz odczujesz to w pracy silnika.
Rysunek poniżej przedstawia część silnika w której znajduje się pasek rozrządu. Patrząc od przodu samochodu to po lewej stronie silnika. Najprawdopodobniej musisz podwiesić silnik od góry i odkręcić poduszkę mocującą go do nadwozia. Ściągasz pasek napędzający alternator itp. odkręcasz koło napędzające ten pasek. Potrzebny jest ściągacz. Koło nałożone jest na klinie, którego postaraj się nie zgubić :) Następnie odkręcasz osłonę paska rozrządu. Teraz dla pewności białym markerem narysuj linię na pasku i kołach zębatych (oprócz koła pompy wody gdyż nie ma ono znaczenia) tak żebyś później poskładał wszystko do kupy i zgadzały się znaczki. Poluzuj napinacz paska i ściągnij pasek. Teraz możesz odkręcić pompę wody którą zaznaczyłem czerwonym kułkiem.

[link widoczny dla zalogowanych]
Poniżej mamy rysunek przedstawiający pompę wody. Proponuję założyć coś lepszego niż najtańszy zamiennik. Oczywiście zakładamy również nowe uszczelki. Po założeniu składamy wszystko do kupy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cedzus




Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:46, 2011_05_25    Temat postu: Jednak nie pompa:(

Witam ponownie, dzieki junior_ek ale wkoncu to nie pompa. Przyjrzalem sie dokladnie temu wyciekowi i po analizie doszedlem do wniosku ze to nie z pompy wody sie leje tylko z termostatu lub przynajmniej okolic (strumien jest dosyc intensywny, cienki, w strone przodu auta), w zwiazku z tym kupilem nowy termostat w celu wymiany. Niestety po wymianie na nowy sytuacja wygladala tak samo. Nastepnie w desperacji calkiem wymontowalem termostat i odziwo w tej chwili nic nie leci, samochod sie nie grzeje. W zwiazku z tym prosze o pomoc co to moze byc? Bo poki cieplo to chyba nie ma wiekszego problemu jezdzic bez termostatu, w zime moze byc gorzej i oczywiscie pewnie wieksze spalanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Pią 12:02, 2011_05_27    Temat postu:

oczyść gniazda w pompie i rurce wsadz tam osadz termostat na silkonie mocno skręć
poczekaj dzień i ciesz sie autkiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin