Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

YARIS 1.4D4D - OGRZEWANIE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lato2009




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDANSK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:18, 2009_11_04    Temat postu: YARIS 1.4D4D - OGRZEWANIE

WITAM,
POSIADAM TOYOTE YARIS 1,4 D4D-DIESEL. MAM PROBLEM Z OGRZEWANIEM-PO PROSTU NIE WIEJE CIEPŁE POWIETRZE. POZA TYM UBYWA PŁYNU CHŁODZĄCEGO ZE ZBIORNIKA Z PŁYNEM GDZIE WYTWARZA SIE PODCIŚNIENIE. CO MOZE BYC PRZYCZYNA BRAKU OGRZEWANIA? JAK ODKRĘCI SIĘ ZBIORNIK Z PŁYNEM TO TROCHE CZUĆ SPALINY ALE W OLEJU JEST CZYSTO-NIE MA INNYCH PŁYNÓW. AUTO NIE KOPCI, PALI NORMALNIE, PRACUJE NORMALNIE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gimak
Street Racer



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:51, 2009_11_04    Temat postu:

O dieslach mam ogólne pojęcie nie zmącone znajomością rzeczy, ale ...
Zakładam, że poziom płynu w zbiorniku jest utrzymywany powyżej minimum.
Cytat:
PROBLEM Z OGRZEWANIEM-PO PROSTU NIE WIEJE CIEPŁE POWIETRZE

Sprawdź czy przewody do nagrzewnicy są ciepłe. Jeżeli zimne to nie ma przepływu przez nagrzewnicą, powód: albo zapowietrzony obwód z nagrzewnicą, albo nie działający zawór odcinający nagrzewnicę (jeżeli taki jest).
Cytat:
POZA TYM UBYWA PŁYNU CHŁODZĄCEGO ZE ZBIORNIKA Z PŁYNEM GDZIE WYTWARZA SIE PODCIŚNIENIE

Ile ubywa i trzeba sprawdzić którędy. Najczęściej ucieka na łączeniach (pod opaskami) na gorącym silniku. Plam pod samochodem z reguły nie ma, bo płyn od razu paruje, ale w miejscach wycieku z reguły pozostaje charakterystyczny osad.
Podciśnienie, kiedy powstaje i czym się objawia? Dlaczego zadaję niby głupie pytanie, bo spotkałem się na forum, że gość pisał o powstawaniu "podciśnienia", a faktycznie chodziło o nadciśnienie. Z tego wynika, że zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. W korku do niego są dwa zawory nadciśnieniowy (ciśnieniowy) nie pozwalający na nadmierny wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia (bardzo twarde węże przy gorącym silniku) i podciśnieniowy wyrównujący ciśnienie z atmosferycznym w przypadku powstania podciśnienia w układzie (węże na zimno robią się płaskie). Trzeba sprawdzić czy te zaworki działają.

Cytat:
JAK ODKRĘCI SIĘ ZBIORNIK Z PŁYNEM TO TROCHE CZUĆ SPALINY ALE W OLEJU JEST CZYSTO-NIE MA INNYCH PŁYNÓW

Przy przedmuchach do układu chłodzenia nie musi towarzyć dostawanie się płynu do układu smaowania (w takim przypadku z oleju tworzy się emulsja, najlepiej to widać na bagnecie po zgaszeniu ciepłego silnika).
Przy przedmuchach do układu chłodzenia po całkowitym ostygnięciu silnika (np. po nocy) pozostaje w układzie lekkie nadciśnienie.
Przedmuchy można sprawdzić w ten sposób domowy (ja tak u siebie sprawdzałem): Zamiast oryginalnym korkiem zatkać szczelnie zbiornik wyrównawczy korkiem z wyprowadzonym wężykiem i koniec wężyka nanurzyć w butelce z wodą.
Zagrzać silnik na wolnych obrotach do normalnej temperatury pracy. Początkowo z wężyka mogą się wydobywać pęcherzyki powietrza, ale po ustabilizowaniu się warunków termicznych bąbelkowanie powinno zaniknąć. Jeżeli bąbelkowanie się utrzymuje i nasila się po zwiększeniu obrotów to świadczyłoby o istnieniu przemuchów.
Tyle ewangelii na dzień dzisiejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:01, 2009_11_07    Temat postu:

oleju w płynie nie bedzie tylko spaliny , bo kołnierz wodny jest wokól tuleji, na 100% jest przedmuch na uszczelce i pompuje kompreche w uklad. Dluzsza jazda grozi wydmuchaniem uszczelki i jak ci nawali wody do cylindra to bedzie bum....... bo woda sie nie sprezy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin