Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Yaris - kilka pytań natury technicznej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piasek




Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CRA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:40, 2009_04_08    Temat postu: Yaris - kilka pytań natury technicznej

No więc od początku: posiadane autko to Yaris 1.0 VVT-i z 2000r. Czeka mnie parę wymian, książki serwisowej oczywiście brak zatem:
1) co ile tyś km wymieniać należy olej silnikowy
2) jaki jest zalecany do tego silnika (przebieg 100 tys km - na liczniku oczywiście;) )
3) co ile tyś wymieniać świece zapłonowe
4) czy zmieniać olej w skrzyni czy nie dotykać - jaki jest zalecany przez Toyotę
5) co ile tyś km wymieniać filtr paliwa
Wiem że są 3 wersje filtra w zależności od kraju produkcji: francuska, angielska i japońska. Ja mam "J" na pierwszym miejscu w VIN zatem wnioskuję iż moja sztuka z Japonii pochodzi (ale pewien nie jestem)
6) Gdzie znajduje się filtr kabinowy bo słabo nawiewy działają i coś cuchnie w kabinie - a wiem że pojazdy te mają takie filtry (wer. bez klimy)
7) jadąc po dziurach słychać wyraźnie metaliczny stukot w tylnym lewym kole/amortyzatorze ??? Nie wiem - jeszcze tam nie zaglądałem ale może ktoś coś wie na temat jakiejś przypadłości tych samochodów lub tego konkretnego elementu w tym konkretnym aucie
Cool Czy na coś szczególnie trzeba zwracać uwagę przy eksploatacji czy też stosować sprawdzoną maksymę: nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;)
No - to chyba jak na razie wyczerpałem limit pytań jak na jeden post :)
Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:39, 2009_04_08    Temat postu:

ad1.max co 15tys wym oleju
ad2.Jesli nie wiesz co było lane to najbezoieczniej 10w40 półsyntetyk
ad3.Swiece wymiana co 60tys, mowimy tu oczywiscie o oryginałach
ad4.Olej w skrzyni co 60tys lub 4 lata jest to TAF-X 75W90
ad5.Jak sie nic nie dzieje to mozna odpuscic;)
ad6.Filtr kabinowy znajduje sie za schowkiem pasazera, otwórz go i za scianke przednia podnies energicznie do góry a z reszta sobie poradzisz.
ad7.w toyce zawieszenie jest z reguły wytrzymale, ale lepiej sobie sprawdz

Sczegolna uwage zwracaj na filtr powietrza nie zakladaj podrobek bo one łapia tylko kamienie i i grubsze dziady;) a przepływomierze nie lubia syfu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piasek




Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CRA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:19, 2009_04_09    Temat postu:

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź :)
No więc wczoraj wieczorem wziąłem dziada na kanał i:
1) przed spuszczeniem oleju wlałem w silnik płukankę Liqui Moly Engine Flusch. Wszystko zgodnie z procedurą. No i takie bagno spuściłem z silnika że sam byłem w szoku... Wiele razy oleje wymieniałem ale takiej gnojowicy z benzynowego silnika jeszcze nie spuszczałem... Olej był rdzawy i zawierał sporo drobin, które się dawały rozcierać w placach - prawdopodobnie nagar... Po zdjęciu filtra jeszcze draśnięcie na sucho aby wypluł resztki syfu z kanałów i składanie... nowy filtr a w silnik zdecydowałem się wlać Mobil 1 5W-50. Nie jest to "wyrąbany Golf II-ka" żeby się coś rozszczelniła zatem nie powinno być problemów. Zauważyłem zapocenie w okolicach lewej strony z przodu silnika no i wyczytałem na innych forach że przyczyną tego jest puszczający uszczelniacz na pompie wodnej... Trzeba będzie na spokojnie nabyć nowy i w wolnej chwili przełożyć.
2) świec niestety nie ruszałem bo po zdjęciu cewki zapłonowej stwierdziłem ze nie posiadam dostatecznie długiego klucza... zatem najpierw klucz - potem świece.
3) olej w skrzyni odpuściłem (bo nie wiedziałem co jest w niej). Teraz wiem zatem przy najbliższej okazji - będzie kontrola lub wymiana
4) Filtr paliwa na razie odpuściłem - auto bez problemu się zbiera zatem nie ma raczej konieczności jego wymiany... Nota bene - gdzie on się znajduje - bo jakoś nie mogłem go znaleźć (albo mam kanał za mały:/ ), no i druga sprawa - że nowy, markowy zamiennik (Knecht lub Bosch) do tanich nie należy :/ Ale - z drugiej strony co miesiąc się tego nie wymienia
*) Filtr powietrza też pamiętał chyba jeszcze 2006 rok... Z odkurzacza worki czasem czystsze wyjmowałem... Zatem - poszedł nowy... Ale bez przesady: miałem wziąć Knecht`a - drogi jak cholera, zostałem przy jakimś japońskim zamienniku - identyczna włóknina z jakiej wykonane zostały, identyczna grubość i jakość wykonania (na oko, pod słońce :) ) zatem po co płacić 25 zł więcej tylko za pudełko Knecht`a które i tak w koszu wyląduje... Zmienię 2x częściej i na to samo wyjdzie dla moich finansów a z pewnością z korzyścią dla silnika.
5) Filtr kabinowy znalazłem... Chyba jeszcze od wyjazdy z fabryki nie wymieniany... taki zapierdzielony... Nowy właśnie przyjechał... Najtańszy kosztuje ok 20 zł... No i tu jest ważna sprawa: są dwa typy dla wer. japońskiej auta...
Jeden ma wymiar 215mm x 215mm
Drugi 195(197)mm x 215(217)mm (różnie producenci podają) - ja mam ten drugi.
Zawiasy sprawdzę na podnośniku kolumnowym bo na kanale za bardzo dostępu do nich nie ma....

Zatem autko jak na razie śmiga jak burza... Silniczek pracuje bardzo cicho i ochoczo. Oby tak dalej, oby tak dalej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin